Dersin Adı | Müzakere ve Karar Verme Süreci |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 319 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı örgütlerde karar aşamalarını etkileyen dinamikler ile grup kararlarında müzakere sürecinin rolünün anlaşılmasını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders öğrencilere müzakere ile ilgili teori, süreç ve uygulamaları, çatışma çözümünü ve ilişki yönetimininin dinamiklerini açıklayarak, onların daha iyi birer müzakereci olmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Derste öğrendiklerini etkili bir biçimde uygulama fırstaı bulan öğrenciler, hem iş hem de özel yaşamlarında müzakere süreçlerini ve genel olarak ilişkilerini daha rahat ve verimli bir biçimde deneyimleyeceklerdir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giris | |
2 | Müzakerenin Temelleri ve İletişim | |
3 | Bölüm 1 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
4 | Bölüm 2 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
5 | Bölüm 2 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
6 | Bölüm 3 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
7 | Bölüm 4 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
8 | Bölüm 5 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
9 | 1. Vize | |
10 | Bölüm 6 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
11 | Bölüm 7 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
12 | Bölüm 4 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
13 | Bölüm 12 & 13 | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
14 | 2. Vize | |
15 | Uygulama | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Essentials of Negotiation, 6th Edition, Irwin -McGrawHill, 2015 Carrell, Michael R., Heavrin, Christina, Negotiating Essentials, Pearson Prentice Hall, 2008 Corvette, Barbara A. Budjac, Conflict Management, 2007, Pearson Prentice Hall, 2007 Hynes, Geraldine E., Managerial Communication - Strategies and Applications, McGraw-Hill, 2008 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 20 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 3 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 8 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 6 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 168 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında teorik ve pratik bilgi ve beceriler kazanır. | |||||
2 | Sorunlara analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla yaklaşır. | X | ||||
3 | Küresel ve yerel muhasebe ve denetim standartları hakkında bilgi sahibidir. | |||||
4 | Muhasebe ve denetim problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta aktarır. | |||||
5 | Muhasebe ve diğer yönetim bilgi sistemleri ile kuruluşların performansını eleştirel olarak değerlendirir. | X | ||||
6 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | |||||
7 | Muhasebe ve denetimin temel alanlarında edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Hem liderlik hem de takım çalışması becerilerini etkin ve verimli bir takım üyesi olarak gösterir. | |||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest